PROFESJONALNA NAPRAWA SILNIKÓW SPALINOWYCH - SPRAWDŹ!                                                   PROFESJONALNA NAPRAWA SILNIKÓW SPALINOWYCH - SPRAWDŹ!                                                   PROFESJONALNA NAPRAWA SILNIKÓW SPALINOWYCH - SPRAWDŹ!                                                   PROFESJONALNA NAPRAWA SILNIKÓW SPALINOWYCH - SPRAWDŹ!                                                   

Frezowanie gniazd zaworowych

frezowanie gniazda zaworowego

Frezowanie gniazd zaworowych jest kluczowym procesem w naprawie i regeneracji głowic cylindrów silników spalinowych. Ma na celu przywrócenie idealnej geometrii miejsc, w których zawory stykają się z głowicą, co jest niezbędne dla prawidłowego uszczelnienia komory spalania i optymalnej pracy silnika.

Pierwszym krokiem jest dokładna ocena stanu głowicy i gniazd zaworowych. Często wymaga to demontażu głowicy z bloku silnika oraz zaworów, aby umożliwić dokładne zbadanie i pomiar gniazd zaworowych. Przed rozpoczęciem właściwego frezowania, głowica musi zostać dokładnie wyczyszczona z osadów, nagaru i pozostałości po płynach eksploatacyjnych. To zapewnia czystą powierzchnię roboczą i eliminuje ryzyko zanieczyszczenia podczas frezowania.

Istotnym aspektem jest wybór odpowiedniego frezu. Narzędzie to musi być dopasowane do materiału głowicy (np. aluminium lub żeliwo) oraz wymiarów gniazda zaworowego. Frezy są dostępne w różnych kształtach i rozmiarach, aby dopasować się do kąta uszczelniającego zawory.

Następnie głowica jest mocowana na specjalistycznym stanowisku obróbczym tak, aby zapewnić stabilność podczas frezowania i precyzyjne ustawienie względem narzędzia frezującego. Sam proces frezowania polega na delikatnym usuwaniu warstwy metalu z gniazda zaworowego, aby uzyskać gładką i równą powierzchnię. Frez jest przesuwany w kontrolowany sposób, aby dokładnie odwzorować kształt i kąt gniazda zaworowego, co jest kluczowe dla późniejszego prawidłowego uszczelnienia zaworu.

Po frezowaniu, gniazda zaworowe są dokładnie inspekcjonowane pod kątem dokładności wykonania i jakości powierzchni. Następnie cała głowica jest czyszczona, aby usunąć wszelkie pozostałości metalu i oleju.

Na zakończenie, nowe lub zregenerowane zawory są montowane w odnowionych gniazdach. Często wymiana gniazd zaworowych idzie w parze z innymi pracami regeneracyjnymi głowicy, takimi jak planowanie powierzchni lub wymiana prowadnic zaworowych.